برگزاری همایش تجلیل از بانوان برگزیده در زمینه مصرف برق برای اولین بار در بافق


بافق"علی حسن پور خبرنگاریزدفردا:همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف برق همایش تجلیل از 400 نفر از بانوان برگزیده مصرف برق با حضور امام جمعه ، سرپرست فرمانداری ، مسئولین محلی شهرستان بافق در محل سالن همایش های آهنشهر برگزار شد.

"حجت الاسلام سلیمانی" در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از مسئولین بخاطر برگزاری این همایش گفت: بانوان بعنوان مديران خانه، بيشترين تاثير را در امر صرفه جويي به ويژه انرژی برق در محيط زندگي دارند.


امام جمعه بافق با بيان اينكه بانوان در تمام ابعاد اقتصادي، اجتماعي و تربيتي نقش بسيار مهمي دارند افزود: بانوان بافقی هميشه در امر صرفه جويي برق پيش قدم بوده و اميد ميرود همچون سالهاي گذشته در اين امر كوشا باشند.


وی به برخی از آیات و روایات در زمینه صرفه جویی در دین اسلام اشاره نموده و هرگونه اصراف را عملی ناپسند دانست و اظهار داشت : مدیریت زن در خانه و استفاده صحیح از انرژی برق و ابزار برقی و رعایت الگوی مصرف، باعث موفقیت مرد و خانواده می شود.


سرپرست فرمانداری بافق در این همایش خطاب به بانوان برگزیده به عنوان كم مصرفترین خانوارهای شهرستان در مصرف برق گفت : هدف از برپايي این همايش اطلاع رساني در زمينه صرفه جويي و جلب مشاركت بانوان در جهت مديريت مصرف برق در منزل و نهادينه كردن فرهنگ صحيح انرژي است.


حسین ندافیان با اشاره به جمعیت 13 میلیونی زنان خانه دار کشور گفت : زنان بر اساس اراده پروردگار، حیات بخش و پرورش دهنده انسان هستند و به خاطر همین قدرت نهفته در وجودشان می توانند نقش موثری در اطلاع رسانی در اصلاح الگوی مصرف جامعه داشته و سرمشق فرزندان و خانواده باشند.


ندافیان با بیان اینکه صرفه جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است اظهار امیدواری کرد : در سال جهاد اقتصادی زمانی به این نکته دست می یابیم که با مصرف هدفمند انرژی ،صنعت برق را در پیشبرد اهداف بلند مدت یاری کنیم .


محمد ميرشمس ؛ رئيس گروه مديريت مصرف استان با ارائه راهكارهاي مديريت مصرف برق در منزل ، نقش كليدي بانوان را در صرفه جويي مصرف برق يادآور شد و اظهار اميدواري كرد كه زنان شهرستان بافق می توانند با بكار گيري اين راهكارها ، ضمن كاهش هزينه برق مصرفي خانواده ، به اقتصاد كشور نيز كمك نمايند.


وی هدف از برگزاری این همایش ها را اطلاع رسانی و جلب مشارکت بانوان در جهت مدیریت ، استفاده از توانمندی بانوان و تشویق بانوان در امر فراگیری عنوان کرد .


انتخاب 8 نفر از بانوان برگزيده در زمينه مديريت مصرف برق ، اصلاح الگوي مصرف ، پرداخت غيرحضوري و مشترکین خوش حساب با قرعه كشي و اهداء لوح تقدير، پايان بخش اين مراسم بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا